Пріоритетним напрямком у діяльності педагогічного колективу ВП НУБіП України „Заліщицький аграрний коледж ім. Є.Храпливого” є розробка і залучення у навчальний процес нових інноваційних педагогічних технологій, які ґрунтуються на принципах створення комфортних умов навчання, свободи творчості, використанні досягнень науки і техніки. Педагоги намагаються змінити роль у навчальному процесі і викладача, і студента: студент стає активним учасником навчального процесу, а викладач повинен володіти глибокими теоретичними знаннями, різними методиками, загальноосвітніми технологіями, а також бути кваліфікованим консультантом студенту у вирішенні різних проблем.
Готуючи фахівців, адаптованих до сучасного ринку праці, педагоги коледжу намагаються забезпечити ефективне використання інформаційних, зокрема мультимедійних та електронних засобів навчання. Таким чином, в коледжі здійснюється системна і планомірна реалізація науково-педагогічної проблеми, над якою працює педагогічний колектив у поточному навчальному році: «Якісне оновлення змісту освіти шляхом впровадження в навчальний процес інформаційно-комп’ютерних технологій». Саме такій методичній проблемі було присвячене засідання обласного методичного об’єднання викладачів культурології ВНЗ І-ІІ рівня акредитації, яке нещодавно відбулося на базі коледжу. В його рамках було проведено заняття на тему «Ужиткове мистецтво» викладачем вищої категорії Гойман Вірою Іванівною, а місцем його проведення стала «Наддністрянська світлиця», облаштована в одному із гуртожитків коледжу. На освітньо-кваліфікаційному рівні «Бакалавр» лекція є однією із основних форм проведення занять, проте в практиці викладачів коледжу апробовано ряд варіантів інтерактивних лекцій, які є незамінними при передачі великого обсягу інформації у структурованій формі. Заняття з культурології стало зразком використання методу керованої лекції, на якому викладач не лише продемонструвала використання презентації лекційного матеріалу, але й залучила до цієї роботи студентів. Ще заздалегідь вони отримали випереджувальне завдання, використовуючи Інтернет-ресурси, створити культурологічні розвідки на тему видів декоративно-прикладного мистецтва. Створені студентами презентації дали можливість і студентам, і присутнім викладачам побачити найкращі зразки гончарства, килимарства, витинанок, писанкарства, ковальства та інших мистецьких витворів українського народу від часів Київської Русі і до сьогодення. А барвиста українська вишивка ожила завдяки присутності на занятті учасників Свята вишиванки, яке днем раніше відбувалося у коледжі.
Заняття старшого викладача Гойман В.І. отримало високу оцінку педагогів області не лише за досконалу методичну майстерність, а й за уміння педагога скеровувати навчальну діяльність студентів до самоосвіти, використовувати надбання світової культури в навчальному процесі через залучення сучасних електронних засобів, розвивати навики їх комп’ютерної грамотності, комунікативну культуру. Тільки високий рівень інформаційної культури педагога може виховати таку культуру у своїх вихованців, бо «учитель живе до тих пір, поки він вчиться».
|